- Szczegóły
- Odsłony: 224
Lp. |
FORMA WSPÓŁPRACY |
TERMIN REALIZACJI |
CELE |
1. |
Zebranie organizacyjne |
wrzesień |
- omówienie przez p. dyr. spraw związanych z odpłatnością (nowe umowy) oraz ubezpieczenie dzieci, zajęcia dodatkowe - procedury obowiązujące w dobie COVID - zapoznanie z nową podstawą programową, obowiązującymi programami wychowawczo-dydaktycznymi - sprawy organizacyjne (wybór Rady Oddziałowej, Rady Rodziców, ustalenie składki na R.R., odbiór dzieci-upoważnienia) |
2. |
Zajęcia otwarte dla rodziców |
Październik/grudzień marzec/maj |
- możliwość zaobserwowania swojego dziecka w działaniu na tle grupy ( ze względu na COVID-19 ograniczona forma zajęć) |
3. |
Zebranie grupowe |
Październik Luty |
- przekazanie rodzicom informacji o osiągnięciach dzieci; - informacja o wynikach gotowości szkolnej; - informacja o wynikach diagnozy wstępnej; - sprawy bieżące |
Zebranie grupowe |
Maj/czerwiec |
- przekazanie rodzicom informacji o osiągnięciach dzieci ( diagnoza końcowa, gotowość szkolna ) - podziękowanie rodzicom za współpracę w bieżącym roku szkolnym - podsumowanie pracy R. R. |
|
4. |
Rozmowy indywidualne z rodzicami |
Praca ciągła |
- omawianie bieżących spraw, wydarzeń - przekazywanie informacji o dziecku - ustalenie jednolitych oddziaływań wychowawczych |
5. |
Kącik dla rodziców – tablica informacyjna Strona internetowa |
Praca ciągła |
- informowanie rodziców o realizacji treści programowych - prezentacja artykułów o tematyce pedagogicznej i psychologicznej - prezentacja tekstów wierszy, piosenek aktualnie poznanych przez dzieci - zamieszczanie informacji o uroczystościach, akcjach |
6. |
Ekspozycja prac plastycznych |
systematycznie |
- zapoznanie z osiągnięciami dzieci - informowanie o tematyce zajęć |
7. |
Imprezy, uroczystości, akcje przedszkolne |
Sukcesywnie wg harmonogramu imprez |
- włączanie rodziców w organizację imprez, uroczystości - udział rodziców w akcjach organizowanych przez przedszkole - promocja przedszkola w środowisku lokalnym |
8. |
Pozyskanie sponsorów wśród rodziców na rzecz grupy i przedszkola |
Cały rok szkolny |
- pomoc rzeczowa rodziców przy organizacji, imprez, akcji - darowizny rodziców w postaci zabawek, pomocy do zajęć |
- Szczegóły
- Odsłony: 566
LISTOPAD Krąg tematyczny (temat tygodnia): Pada deszcz |
Treści programowe: Fizyczny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka · zakładanie ubrań, butów, · spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem. Językowa aktywność dziecka · rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), · nabywanie koordynacji ruchowej. Artystyczna aktywność dziecka · uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych , · rytmiczne poruszanie się przy muzyce. Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka · przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach, · ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka · podejmowanie prób wspólnych zabaw, · współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw. Społeczny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka · odpowiadanie na pytania, · dzielenie się swoimi przeżyciami Poznawczy obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka · spacerowanie w pobliżu przedszkola. Językowa aktywność dziecka · uważne słuchanie rozmówcy, · rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy, · słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego. Artystyczna aktywność dziecka · rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej, · śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą. Poznawcza aktywność dziecka · określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, · liczenie palców, przedmiotów itp., · obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu. Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 44, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 65, 72, 73). |