LISTOPAD Krąg tematyczny (temat tygodnia): Pada deszcz |
Treści programowe: Fizyczny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka · zakładanie ubrań, butów, · spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem. Językowa aktywność dziecka · rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), · nabywanie koordynacji ruchowej. Artystyczna aktywność dziecka · uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych , · rytmiczne poruszanie się przy muzyce. Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka · przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach, · ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka · podejmowanie prób wspólnych zabaw, · współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw. Społeczny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka · odpowiadanie na pytania, · dzielenie się swoimi przeżyciami Poznawczy obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka · spacerowanie w pobliżu przedszkola. Językowa aktywność dziecka · uważne słuchanie rozmówcy, · rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy, · słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego. Artystyczna aktywność dziecka · rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej, · śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą. Poznawcza aktywność dziecka · określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, · liczenie palców, przedmiotów itp., · obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu. Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 44, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 65, 72, 73). |