• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A

Temat przewodni tygodnia: WIOSNA NA WSI

 

1.Temat: „Na wiejskim podwórku”

 

  • Słuchanie wiersza T. M. Massalskiej pt. „W gospodarstwie”.

 

W gospodarstwie
Pieje kogut już od świtu:
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau.
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

  • Słuchanie nagrania odgłosów dochodzących z wiejskiego podwórka

Źródło:

 

Rozmowa na temat wiersza:

Jakie zwierzęta występowały w wierszu?;

Jaki głos wydaje: kogut / kura / kaczka / krowa / świnia / kot / pies? (dziecko naśladuje  głosy zwierząt).

 

2.Ćwiczenia klasyfikacyjne – „Co nam dają zwierzęta?”

  • Zabawa „Co pochodzi z mleka?”
  • Przygotowanie przez dorosłego, z pomocą dziecka, mlecznej niespodzianki: zmiksowanie mleka(przegotowanego i schłodzonego) z granulowanym kakao. Degustowanie powstałego napoju przez słomki; zachęcanie do picia różnych napojów mlecznych.

 

3. Trzy kurki – zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu. Trzy kurki sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.

 

Wyszły w pole kurki trzy  - (dziecko maszeruje i śpiewa)

i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu,  - ( dziecko macha ręką)

w środku druga, - ( dziecko klaszcze w dłonie)

trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)

I tak w pole kurki trzy - (dziecko maszeruje)

raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)

 

 Źródło:

 

 

  1. Pokoloruj kolorowankę- zwierzęta na wiejskim podwórku