Temat: Tęczowy świat.

 

  1. „Tęcza” – rozmowa na temat wiersza W. Słobotnika

Czy to łuk promienny jarzy się pod laskiem?
Czy świetlista brama lśni czerwonym blaskiem?
Czy to wstążka jasna w powietrzu wisząca, siedmioma barwami na dzieci patrząca?
Nie, to w kroplach deszczu cała wykąpana,
Tam, nad laskiem wzeszła tęcza malowana.
Deszczyku, deszczyku jesteś jak czarodziej
Bo, po tobie  tęcza siedmiobarwna wschodzi.
Ile dni w tygodniu, tyle barw lśni w tęczy.
Będzie dobry tydzień tęcza za to ręczy.

 

  • Oglądanie obrazków z tęczą.
  • Ustalenie kolejności występowania kolorów w tęczy: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, fioletowy.

 

  • „Jak powstaje tęcza?” – film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0  

 

 

 

 

 

  1. „Układamy tęczę” – zabawa dydaktyczna.

 

  • nazywanie kolorów i układanie pasków w odpowiedniej kolejności kolorowego papieru
  • dzielenie nazw kolorów tęczy na sylaby
  • zabawa badawcza „Jak sprowadzić tęczę?”: dziecko kładzie na stole kartkę papieru: w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą: po chwili na stole pojawi się tęcza
  • „Malowana tęcza” – odzwierciedlenie w formie plastycznej wyglądu tęczy - malowanie tęczy na dużych arkuszach papieru za pomocą gąbek; wycinanie innych elementów z papieru kolorowego i naklejanie pod tęczą; tworzenie dowolnego krajobrazu.