• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A

Temat kompleksowy: Cuda i dziwy.

16.04.2021.

  1. Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki .

 

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą,

choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

i pozwiedzać różne kraje.

  • Rozmowa z dziećmi na temat: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
  • Wyjaśnianie pojęcia ufoludek.

Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.

 

Temat kompleksowy: Cuda i dziwy.

15.04.2021.

 

 

 

  1. Słuchanie opowiadania Schima Schimmela „Dzieci Ziemi – pamiętajcie”

 

Temat kompleksowy: Cuda i dziwy.

14.04.2021.

 

  1. Słuchanie nazw planet. Próby samodzielnego ich nazywania przez dzieci.

 

13.04.2021.

  1. SŁUCHANIE PIOSENKI PT. „TRZEJ KOSMICI”.

 Przydatny link http://chomikuj.pl/leosvilhena/PIOSENKA+PI*c4*98CIOLATKA/30+-+Trzej+kosmici,4489051641.mp3(audio)

I.

Trzej kosmici, trzej kosmici

przylecieli rankiem

Ten w talerzu, tamten w spodku

trzeci leciał w dzbanku.

 

Temat kompleksowy: Cuda i dziwy.

 12.04.2021.

 

  1. Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej „Kwiecień”.

 

PRACA ZDALNA GR. V CZWARTEK 08.04.2021

Zajęcia 1 ćwiczenia ruchowe

  • Zabawa na powitanie. Witamy się różnymi częściami ciała.

Dzieci poruszają się w rytmie piosenki. Podczas przerwy w grze (wyłączamy na chwilę muzykę) Rodzic  mówi, jakimi częściami ciała będą witały się dzieci, np.: Witamy się łokciami. Witamy się kolanami. Witamy się stopami. Dzieci dotykają się z Rodzicami tymi częściami ciała.

  • Ćwiczenie ramion Prasujemy ubrania.

Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie: prawą ręką i lewą ręką.

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Zakładamy ubrania.

Dzieci naśladują wkładanie elementów ubrania, o których mówi Rodzic.

  • Ćwiczenie tułowia Prosimy do tańca.

Spacerują po pokoju, kłaniają się Rodzicom i zapraszają do tańca.

  • Ćwiczenie pamięci ruchowej Przeglądamy się w lustrze.

Dzieci ustawiają się naprzeciwko Rodzica. Dziecko pokazuje ruchy, Rodzic je naśladuje. Następnie zamiana ról

  • Ćwiczenia nóg Idziemy na boisko.

Dzieci maszerują po obwodzie koła, przy nagraniu wybranej piosenki.

 

Zajęcia 1. Sportowe ćwiczenia ruchowo-słuchowo-graficzne.

  • Rozmowa na temat wspólnego odpoczynku rodziców i dzieci.

− Co robicie z rodzicami w wolne dni?

− Czy wybieracie się gdzieś? Czym się wtedy poruszacie?

− Jaki sposób odpoczynku podoba się wam najbardziej?

 

PRACA ZDALNA GR. V Środa 07.04.2021

 

 Zajęcia 1. Słuchanie piosenki Songo (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

https://soundcloud.com/user-956760406/songo-s-i-muz-danuta-i-karol

 

 

  1. Tak się zaczyna nasz nowy taniec,

to właśnie jego rytm,

może go tańczyć, kto tylko zechce,

możesz go tańczyć ty.

Wystarczy tylko trochę odwagi,

wystarczy tylko chcieć,

aby zabawić się razem z nami

i frajdę z tego mieć.