• Miejskie Przedszkole  Nr w Kołobrzegu
A A A

Tę pracę plastyczną można wykonywać na podłodze, tak by dziecko miało swobodny dostęp do kartki. Dziecko otrzymuje farby plakatowe oraz dużą kartkę (można za pomocą taśmy skleić ze sobą kilka o mniejszym formacie, jeśli nie mają państwo papieru można wykorzystać do tego zadania stare, niepotrzebne gazety). Prosimy dziecko by zamknęło oczy i skupiło się na kolorach, które sobie wyobrazi podczas słuchania proponowanej muzyki; włączamy utwór. Po około 20 sekundach mówimy, by dziecko otworzyło oczy i spróbowało paluszkami lub pędzlem umoczonymi w farbie zamalować całą kartkę takimi kolorami, jakie sobie wyobrażało słuchając utworu. Gdy dziecko uzna, że praca jest skończona pytamy o dobór kolorystyczny, czy prócz kolorów wyobrażało sobie coś jeszcze, jeśli tak to co to było. Po wyschnięciu pracę można ozdobić w dowolny wybrany przez dziecko sposób – rysowanie po niej kredkami, naklejanie papierowych kwiatków, naklejek, itp.

Muzyka: 

Zachęcam rodziców i dzieci do wspólnej zabawy :)

Rodzic kresli palcem w powietrzu rysunki związane tematycznie z wiosną. Dziecko zgaduje, co rodzic narysował. Następnie samo próbuje odtworzyć rysunek rodzica. Następuje zamiana ról – dziecko kreśli, rodzic zgaduje 

Propozycje obrazków np.: chmury, bocian, słońce, deszcz, kwiatek, bazie, trawa.

O tym, że uczucia są niezbędne nie trzeba nikomu tłumaczyć. To od nas, dorosłych dzieci uczą się mówić o tym, co czują. Poniżej mała podpowiedź - paleta uczuć. Można jej użyć w różny sposób. Porozmawiaj ze swoim dzieckiem. Zapytaj: Jak się dziś czujesz? Czy wszystkie kółeczka będą jednego koloru, czy różnych? Czuć przecież możemy kilka emocji równocześnie. Miłej zabawy :)
Alina Kornak

paleta uczuć.png

Drodzy Rodzice, w załączeniu bardzo prosta gra, do której potrzebujecie - kostki do gry i... dobrych chęci :) Na czym polega? Rzucamy kostką na zmianę z naszym dzieckiem i wykonujemy polecenia - odpowiadamy na pytania z załączonego zdjęcia. Oczywiscie pytania można modyfikować adekwatnie do wieku. W ten sposób rozwijamy sferę emocjonalną naszego malucha. 
Dobrej zabawy!
Alina Kornak

Dzień dobry - dziś proponuję zabawę do ćwiczenia małej motoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zabawkę można zrobić razem z dzieckiem spędzając w ten sposób razem czas i budując więzi :)

Do wieka kartonu przyklejamy połówki rolek od papieru toaletowego w różnych kolorach. Można je wcześniej okleić papierem albo pomalować.
Przed dzieckiem układamy kolorowe karty - w zależności od poziomu trudności może to być 1, 2 lub nawet 8 ? Zadaniem dziecka jest takie poruszanie pokrywką, by piłeczka pingpongowa przeturlała się przez kolorowe tunele dokładnie w takiej kolejności, jak ułożone na stole karty.
Miłej zabawy! :)
Alina Kornak

 

Domownicy dzielą się na pary. Stają w szeregach naprzeciwko siebie w odległości 3-4 metrów. Rodzic prowadzący rozkłada między nimi kartki, które będą symbolizować kamienie wystające z ziemi, górskiej rzeki. Zadaniem ich jest przejście z jednego brzegu rzeki na drugi bez zamoczenia nóg, czyli nie spadając z kamienia. Pary „przeprowadzają się przez rzekę” jednocześnie i dbają o to, aby nie zrzucić partnera. (Można to ćwiczenie wykonać tylko z dzieckiem).
Celem ćwiczenia jest integracja, współpraca.
Życzę dobrego czasu spędzonego wspólnie :)
Alina Kornak.
 
 
 

Często słysząc o depresji myślimy o dorosłych. Jednak nie omija ona również dzieci. Warto więc dowiedzieć się jak ją rozpoznawać, żeby nie przegapić ważnych symptomów. O dziecięcej depresji przeczytają Państwo pod tym linkiem: https://dzieciecapsychologia.pl/depresja-u-dzieci/

Przesyłam Państwu wersje bajki, którą znajdziecie poniżej na stronie. Tym razem nie trzeba jej czytać samemu - zrobi to za Państwa Tomasz Kot :) Albo animacja, jeśli chcecie zająć dziecko obrazami ruchomymi :) Jeśli więc ktoś nie jest przekonany, do wersji poprzedniej - papierowej - zachęcam do odsłuchania/obejrzenia tej.
Alina Kornak

Mój przyjaciel NECIO

NECIO